Filosofi

Filosofi

Vi mener at målet med træning først og fremmest bør være at finde glæde ved at træne. Glæden ved at gøre noget, hænger i høj grad sammen med kompetance. Hvis man er god til noget og gradvist bliver bedre, finder man ofte en tilfredsstillelse i at fordybe sig og forsætte processen. På den måde kan man gøre træning til noget der bliver en del af ens liv.  Det vil ikke alene betyde, at man livet igennem får fordel af de helbredsmæssige effekter af træning, men måske endnu vigtigere, at træningen bliver et frirum, hvor man kan lege, udfordre sig selv, fordybe sig og skabe vedvarende forandringer både kropsligt og mentalt.

Vores fokus er træning. Baseret på simple og velbegrundede metoder. Vi vil ikke underholde eller forføre dig med smarte koncepter, men lære dig at bruge din krop, så du kan træne og udfolde dig fysisk igennem hele livet. Sandheden om krop og træning er ikke ny eller trendy. Derimod er  god teknik og afprøvede metoder grundlaget for enhver god træningspraksis.

Der er forskel på motion og træning. Motion er når man kaster dig ud i en aktivitet, uden andet formål end at svede og føle at man laver noget. Det vil i et vist omfang forbedre kondition og styrke afhængig af aktiviteten, og kan være både sjovt og underholdende. Træning derimod er en  engageret og intelligent proces,  designet til at optimere fysiske kvaliteter og bevægelsesmønstre. En træningsprocess vil derfor give dybere og mere vedholdende forandringer, og skabe et fundament man kan stå på. Tænk på træning som en opdagelsesrejse, hvor man gradvist bliver klogere på sin krop og sig selv, og hele tiden finder nye nuancer man kan arbejde med. Træning er ikke en kortvarig straffeekspedition, for at aftvinge kroppen bedre performance eller for at fordrive overflødigt fedt, men en livslang forelskelse som med tiden kun bliver bedre.

Hvis man begynder med kroppen og udvikler en træningspraksis, vil man gradvist opleve en større kropsfornemmelse, og det fører ofte til at andre ændringer i livet bliver lettere. For eksempel bliver man opmærksom på, at søvnen gør en forskel, hvis man gerne vil træne og være aktiv.  Måske vil man også erfare, at ens forhold til mad ændrer sig. Man vil søge en anden sammensætning af kosten og spise lidt bedre, fordi man pludselig kan mærke, at det gør en forskel på både energiniveau og humør.